Прочетен: 4586 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 16.04.2016 08:32
До Министъра на транспорта и съобщенията
Молба
От една ужасена от безстопанствеността в българската железница жена
Уважаеми министър Московски,
Преди месец реших да пътувам с влак от спирка Скобелево до гара Пловдив.
Трябваше да си закупя билет, затова след като излязох на перона срещу сградата на спирката се отправих към подлеза. Тогава видях, че откъм перона той беше преграден с пластмасова мрежа, а на входа беше закачена табела забраняваща преминаване.
От другата страна подлезът беше също затворен. Огледах се от къде да мина и видях, че около края на перона има някакъв надлез.
Отправих се към него. Колкото приближавах края на перона, толкова надлезът се отдалечаваше. Когато стигнах в края, се оказа, че надлезът е на повече от километър от спирката.
Разбрах, че съм сбъркала и тръгнах обратно.
Вървях по перона, а дъждът ръмеше студен и гаден.
Стигнах на другия край с надежда там да намеря регламентирано място за преминаване. Нямаше такова. По утъпканите пътеки в края на перона личеше, че хората минават от там.
От там минах и аз и поех към сградата. Хубава, стара сграда, но след ремонта изглеждаше като нова. Отпред на фасадата - две паметни плочи.
Едната паметна плоча съобщаваше, че в тази сграда като стажант телеграфист е работил големия български поет Пейо Крачолов Яворов. Другата, още по-паметна плоча съобщаваше, че всичко тук е ремонтирано с пари от Европейския съюз. Посегнах да отворя вратата, ама макар и ремонтирана от ЕС, вратата не се отвори. И как ще се отвори, като беше заключена. Вътре нямаше никой. Ами сега? От къде да си купя билет? Няма табелка, няма бележка... А пък и дъждът се засили. Теглих на всички по една майна и тръгнах обратно. Като стигнах отново на входа на подлеза, ме загложди любопитството. Защо аджеба са забранили преминаването?
Приближих табелата и пред очите ми се разкри следната картина...
А всъщност би трябвало да изглежда така...
Излязох на шосето и си повиках такси.
Уважаеми господин министре,
След като изложих фактите, се обръщам към Вас с молба. Както вече посочих, аз на два пъти пресякох жп линията извън определените за това места.
Съгласно Закона за железопътния транспорт (ЗЖТ), Чл. 132 (2) (Изм. - ДВ, бр. 47 от 2002 г.) Наказва се с глоба от 10 до 200 лв. пешеходец, водач на пътно превозно средство, теглено с жива сила, или водач на животни, който преминава през железопътната линия извън определените за това места.
В тази връзка моля да ми бъде наложена справедлива, полагаща ми се по закон глоба!
Кратка справка в ЗЖТ показва следното:
Чл. 126. (1) (Предишен текст на чл. 126, изм. - ДВ, бр. 47 от 2002 г., бр. 92 от 2006 г.) Наказва се с глоба от 100 до 200 лв., ако не подлежи на по-тежко наказание, лице от персонала на управителя на железопътната инфраструктура или на превозвача, което:
3. не отстрани своевременно възникнали повреди в отделни елементи на железопътната инфраструктура при получено уведомление за това;
....................
21. не извърши или извърши непълен периодичен преглед на железния път, на съоръженията или подвижния състав.
Чл. 128. (5) (Нова – ДВ, бр. 47 от 2015 г. ) При нарушение на задължение, свързано с поддържането на система за управление на безопасността, включително по отношение на спазването на техническите изисквания към вложените материали и резервни части и спазването на изискванията при договаряне на услуги спрямо потребители, клиенти, служители и трети страни, при което се намалява нивото на безопасност, на железопътния превозвач или на управителя на железопътната инфраструктура се налага имуществена санкция в размер от 1000 до 50 000 лв.
Чл. 129. (1) (Изм. - ДВ, бр. 92 от 2006 г.) Налага се имуществена санкция от 25 000 до 50 000 лв. на лице, което чрез действията на свои служители препречва движението, прегражда или блокира елементи или обекти на железопътната инфраструктура, ако деянието не съставлява престъпление.
(2) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г.) Наказва се с глоба или имуществена санкция от 5000 до 30 000 лв. и със заплащане стойността на повреденото имущество лице, което чрез действията на свои служители уврежда или е увредило елементи или обекти на железопътната инфраструктура или извършва действия без съответното разрешение върху или в непосредствена близост до железопътни линии и други железопътни съоръжения, ако деянието не съставлява престъпление.
(3) (Нова - ДВ, бр. 92 от 2006 г.) Наказва се с глоба от 500 до 5000 лв. физическо лице, което чрез действията си препречва движението, прегражда или блокира елементи или обекти на железопътната инфраструктура или извършва действия без съответното разрешение върху или в непосредствена близост до железопътни линии и други железопътни съоръжения, ако деянието не съставлява престъпление.
Моля да се съобразите с ЗЖТ и да наложите съответните санкции на виновните длъжностни лица!
Накрая бих искала хипотетично да поразсъждавам, какво би станало, ако...
1. Какво би станало ако пиян, вечер, в тъмното, се опита да се подпре на мрежата в горния край на стълбището?
2.Какво би станало, ако дете, което не може да чете, премине през мрежата и отиде да поплува във водата на подлеза?
3.Какво би станало, ако се включи електрическото захранване на спирката?
4.Какво е останало от електрическата инсталация и съоръженията за инвалиди на подлеза след като толкова време са във вода?
5. Как трябва да преминават пътниците и хората от селото от едната страна на жп линията на другата?
Надявам се да задействате тази умряла система, наречена ДП „НКЖИ“, за да се решат поне най-важните проблеми, които разгледах в материалите в блога ми, тъй като предстои да поставя проблеми по други линии, където фактите са още по-ужасяващи!
С уважение,
Подпис: Не се чете
ПП: Моля да не приемате следващото като ултиматум, но смятам да се обърна след месец към прокуратурата, ако не разбера, че никой от поставените проблеми не се отстранява.
ППП: Всъщност не ми пука как го приемате...
Ако проблемите на безстопанственост в управлението на най-голямото държавно предприятие у нас ДП "НКЖИ" ви вълнуват, можете да прочетете още, макар е за една незначителна част от тях, в останалите материали по темата, свързана с разрухата, настъпваща по спирките на новоизградената жп линия Пловдив - Свиленград.
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
Двадасет въпроса с отговор „НЕ” за желез...
За зависимите "независими"
Климатичният удар върху Северна Америка...